long time no seen

Hej hopp va länge sedan! Ska göra en snabb uppdatering.
- Frodo sträckte ut en sena i hagen i sommars, behandlades och blev friskförklarad.
- Vi satte igång och allt hur så jäkla bra tills...
- Frodos has, som var svullen pga den sträckta senan va svullen igen. (jag äckligt orolig)
- Kliniken stängd 4 v och då endast promenad med Frodo.
- Åkte ner för 2 veckor sedan när kliniken öppnat igen, han var inte halt och reagerade inte på böjprov och "svullnaden" är antagligen endast ärrvävnad från tidigare skadan och han kommer alltid vara ngt mer svullen där. (ridprov i vår)
- Satte igång honom i 1 vecka och allt har gått bra, stel och jävlig första ridpasset sedan släppte det verkligen och vi arbetade endast med mycket serpentiner, volter och en låg avslappnad form. (duktig pålle är han)
NU: Sitter jag i Österrike ;) Frodo är hos min tränare under veckan och jag ska hämta honom på måndag, jag kommer hem på lördag men eftersom jag jobbar i helgen kunde han lika gärna vara kvar där och jag får lite tid över att komma hem, packa upp och slippa stressa till ridhuset efter jobbet!
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack! :)

2012-02-21 @ 09:51:45
URL: http://www.showjumper.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0