Klinikbesöket Frodo

Var ju på kliniken med Frodo för cirka en vecka sedan. Besöket gick snabbt, tror vi var klara på 20 minuter. Vi konstaterade att han var svullen vid knäet och hasen men Henrik (Vet. och klinikchef på kliniken) ville egentligen inte gå in i lederna och bedöva dom. Något som i princip är ett måste för att få fram var hältan sitter för att kunna behandla det. Det var alltså på grund av att Frodo är så ung, 5 år.

Så just nu har han gått på antiinflammatoriskt i 8 dagar och ska fortsätta med det i 4 dagar till. Jag tycker faktiskt att svullnaden har gått ner, inte helt men att det ser mycket bättre ut! Jag fick en ny tid den 10e, om Frodo kändes fin då behövde jag inte åka dit utan sätta igång med ett lättare träningsschema. Men hur som haver kommer jag nog åka dit hur fin han än känns. För att verkligen, verkligen vara säker på att han är okej. Samtidigt är det svårt att verkligen se resultat när man ser de flera gånger varje dag, man blir lätt blind!

Frodo går dessutom just nu med ett back on track-täcke om nätterna, inte för att det har någonting med benen att göra. Men för att verkligen få igång ryggen på honom. Longissimus har varit ganska stum på honom, en muskel som annars ska röra på sig ganska mycket under rörelse.
Imorgon kommer min massör, något jag kommer fortsätta med ett bra tag till. Trots att jag snart är utbildad hästmassör, som jag nämnde innan blir man lätt hemmablind och det kan vara bra med en objektiv person som kan kolla igenom honom ibland. Så imorgon ska de blir intressant vad hon säger om hans has imorgon eftersom hon hann se det förra gången hon var här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0