Dags för uppdatering!

Har varit off ett bra tag nu. Har haft så himla mycket att göra! Har jobbar hela dagarna och när jag väl kommit hem så är det plugg och Frodo som gäller!

Sist jag skrev var jag sadellös, nu har jag och Frodo provat ut nya sadlar - tillsammans!

Eftersom jag håller på att utbilda mig till massör så ingår även sadelutprovning så just nu är jag utbildad sadelutprovare. Känns jätteskönt att alltid kunna känna igenom så sadeln ligger bra och om han börjar växa ut den eller liknande. Ett problem bara - man blir lika uppmärksam på andras musklade hästar och sadlar. Ibland vill man bara springa fram och dra av sadeln och skrika. Men det går ju inte, tyvärr.

Båda sadlarna är så nya så de finns knappt beg. och hoppsadeln är köpt från Charlies i Jönköping. En Santa cruz Faccundo.

Och dressyrsadeln, en JC Saphir. Saphiren har jag dock inte fått än, de var 2 veckors lev.tid men får den förhoppningsvis om 1,5 vecka :)


Kommentarer
Postat av: emelie

Jag kan förstå ditt problem, Jag har bara gått en enkel kurs i sadelutprovning och känner ofta att påpeka för folk hur illa deras sadel ligger.

2011-09-22 @ 11:01:25
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Katrinne

Det här med sadlar är en hel vetenskap! Vi pratade om det i stallet igår kväll. Man ser ofta att sadlarna ligger illa! Men, jag tror också att många sadlar som ser ok ut ligger dåligt de med.. Och fastän man anlitar en sadelutprovare så kan man inte vara säker. Många är dåliga,och många vill bara sälja sadlar. Flera i mitt stall har farit iväg och betalat dyra pengar, och sedan har sadeln inte passat iallafall. En häst blev halt pga sadeln!

2011-09-25 @ 13:12:52
URL: http://ryttare.blogspot.com
Postat av: Susanne

Hej.



Var beställde du din JC sadel? Har bara hittat ett ställe som har den hittils och inte fått nåt svar på dem trots flera mail så du går gärna maila mig med info.



MVH Susanne

2011-10-12 @ 22:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0