Back on track

En produkt jag verkligen gillar! Min förra häst hade mycket låsningar i ryggen när jag köpte henne vilket hade gjort henne väldigt stel, då införskaffade jag mig mitt första BoT-täcke. Ett nättäcke.


Resultatet var stående! Jag märkte stor skillnad på henne, hon verkade gladare, rörde sig mer i hagen eftersom hon inte var lika stel. I ridningen behövde hon inte så lång uppvärmning som tidigare för att komma igång med ryggen. Detta var såklart i början, ju längre tiden gick ju smidigare blev hon och därav behövde hon inte täket mer. (Dum som jag var sålde jag det)

Så funktionen älskar jag, däremot själva nättäcket fick lite småhål här och där något som irriterar mig otroligt mycket!

- Så, för en knappt en vecka sedan köpte jag ett nytt till Frodo. Sommartäcket och är helnöjd med designen och materialet!


Än så länge har Frodo bara haft på sig det i 1-2 timmar i taget. Det är ju en process innan man kan använda det längre studer.

Anledningen till varför jag har det till Frodo är för att en f.d sadel han hade inte låg bra vilket gjorde honom stum i ryggen. (Muskeln under ryggraden ska röra sig vid rörelse men nu rör den sig inte så mycket som den ska)

Så hoppas att han ska komma igång bättre med BoT-täcke, sedan kommer jag använda det i förebyggande syfte.

Så en hiss till Back on Track!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0