Veckan som gått!

Jag vet, har varit kass på uppdatering senaste veckorna. Tar ju studenten nu så antingen har det varit fester, pubrunda eller sjuuuka pluggkvällar! Jag skrev 30 A4-sidor (13 uppgifter) på 3 dygn!!

Iallafall, Frodo har fått ta det ganska lugnt senaste veckan pga det. I ärlighetens namn vet jag inte hur jag ska skriva, jag kan sammanfatta 2 veckors träning med en avslappnad häst som tar alla förhållningar jag ber honom om, börjar få bättre skänkelvikningar, tar galoppombyterna lättare och vi jobbar ganska mycket med tempoväxlingar i trav och galopp.

Vi har hunnit med 2 hoppträningar sedan jag skrev sist dessutom. En som gick hur bra som helst, han skötte sig kanon och hoppade igenom sig jättebra. Och en ganska speciell, det var i princip storm och Frodo tyckte inte riktigt om det utan var hanska orolig. Men han var trots det kanonduktig, han gjorde de han skulle och han är så söt för såfort jag lägger handen på hans hals så blir han coollugn, känns skönt att han verkligen litar på mig :)

En annan orsak till dålig uppdatering är att Dite är såld. Det har varit många turer fram och tillbaka med i förrgår ringde tjejen som provred henne och hon skulle verkligen ha henne. Dite kommer få ett kanonhem det är jag fullständigt övertygad om! Känns skönt att kunna lägga all tid på Frodo, samtidigt kommer det kännas tomat att bara ha en häst (som jag nästan aldrig haft mer än i korta perioder?)

Imorgon är det iallafall hoppträning för mig och Frodo igen, det ska ju bli ett sådant underbart väder! 24 grader ska det bli!! Så imorgon vid 09.30 ska vi ha hoppträningen så det inte blir föööör varmt! :)

Lägger in en lite galoppfilm från senaste hoppträningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0