Första ridturen

Igår var jag lagom närvös, det ska jag vara ärlig att säga. Jag har inte suttit på en häst sedan ett halvår tillbaka och dessutom har han ju haft sina spel hos tjejen han varit hos. Men igår var jag iallafall ute och red honom, ett lugnt pass för att han skulle få röra på sig lite.

Hade väntat mig en väldigt spänd häst eftersom det var ny omgivning och ny ryttare. Och mycket riktigt, första 10 minuterna var han spänd och gick på betydligt fortare än nödvändigt. Men mer än så dröjde det inte innan han slappnade av och kunde skritta fram i ett lugnt tempo med full fokus på mig.

Travade igång honom och han var coollugn, stirrade inget utan lyssnade på mig hela tiden. Det var efter en kort galoppsträcka jag märkte att han tappade lite fokus och ville trava fortare så bröt av honom helt och skrittade. När han var avslappnad i skritten travade jag och då var det fullt fokus igen.

Han kändes jättefin, provade dessutom min förbygel från CWD, den satt perfekt! Han blev riktigt, riktigt snygg i den ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0