Frodo - Första tömkörningen

Wow, det är verkligen kul att ha en häst som snappar åt sig allt och verkligen vill lära sig! Idag tömkörde jag honom för första gången efter att han har haft vila i 1 vecka och han var GRYM! (börjar bli en vana att skriva)

Varför han har haft vila beror på två saker: 1, Min student = mycket fester och förberedelser och 2, Min svanskota!

Iallafall. Frodo förstod inte riktigt först, första gången han hade svanskappa vilket var lite läskigt. Sedan tömmar och att jag var långt ifrån honom med ändå styrde? Han såg ganska frågande ut! ;)

Men efter ca. 15 min jobbade han på riktigt riktigt riktigt bra i skritt och trav. Galoppen provade jag inte alls utan lade först fokus på skritten och när jag var nöjd där avancerade jag till traven. Jag är STOLT! Har ju tidigare berättat att jag ska köra in honom i sommar, nu är jag mer taggad än någonsin!

Så fin pojke har jag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0