FREJA

Jag har tidigare gjort ett inlägg om mina tidigare hästar och berättade då om min första häst, shettisen Freja. Hon var fyra och jag var 7 år. Jag har aldrig ranlat av en häst så mycket som henne, hon var inkörd men inte inriden. Så jag red in henne tillsammans med tränares hjälp såklart, hon skenade gång på gång men en dag släppte allt och hon blev världens myshäst. Världens snällaste och finaste Freja blev hon.

Nu står hon på Öland och tävlar i körning, allt från dressyr, pressition och fyrspann. Förra veckan tävlade hon i Flyinge och kom etta! De tävlar alltså på MSV-nivå. Nu hittade jag deras hemsida, http://www.olandskusken.se/

Där finns både bilder och video, helt underbart att se! Tänkte åka och kolla på deras nästa tävling, saknar henne sååå!

En bild jag gjorde när jag ägde henne, när vi tävlade i ponnytrav :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0