Tom

Har känt mig ganska tom inom Frodo på sista tiden. Hade massören ute för några veckor sedan. Hon var inte alls nöjd med honom. Frodo har blivit jättefin i ridningen, det tyckte hon också. Men under tiden han var utlånad musklade han om sig, dvs, växte ur sadeln, han var som jag skrev i ett tidigare inlägg öm i ryggen.

Jag berättade han hon hade haft lite problem med att han varit springig och trippig. Då började hon skratta samtidigt som hon skakade på huvudet. Gav Frodo en klapp på halsen och tystnade.

Sadeln trycker fram vilket gör att han inte får fram sina framben riktigt samtidig som den dunkar bak och bokstavligt talet trycker fram honom = pannkaka!

Så han är hög bak, pga att han inte trampat under sig riktigt, hon tyckte dessutom att han fått mer underhals än halsmuskler. Hans elastik i ryggen är stel men han är rak i kroppen iallafall.. Älskar min massör, hon är så kunnig, ödmjuk och vågar tala om om det skulle vara något! Hon masserar även Finnlands landsslag föresten!

Aja, så har en sadel tillsalu och måste hitta en ny till Frodo. Just nu har han haft sommarvila i 2 veckor och nu ska jag longera honom med inspänningar, ut och gå och tömköra. Eller rida barbacka, vilket gått super :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0