Sen longering

Har jobbat hela dagen, från 11:00-20:30. Det känns, speciellt eftersom detta var 8e dagen i rad och jag är inte ledig förens på fredag! Jag somnade i soffan när jag kom hem vilket ledde till en sen tur till stallet, kom precis hem.

Idag stod longering på schemat så det var precis vad det blev. Vi jobbade mycket med övergångar. Skritt, trav, skritt, halt och han var lite tveksam i början. Tittade ganska snett på mig och förstod inte alls. Men efter några tillrättavisningar och en hjälpande hand gick han riktigt bra på slutet. Lyssnade kanonbra på både röst och kroppsspråk.

Känns skönt nu när vi är igång igen, nu är det bara en ny sadel som fattas! :)


Kommentarer
Postat av: Pillan

Hamnade på din sida av en slump och ville inte gå utan och lämna ett litet avtryck :)

Superfin häst!! Och trevlig blogg :) På återséende. Mvh Pillan

2011-07-22 @ 20:55:49
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: emelie

Hejsan, Hade inte du ute din häst på foder ett tag?

Hur gick det till med kostnader och sådant med tanke på att han är unghäst?

Försöker nämligen lämna ut min 4åring på foder men alla förväntar sig att få betalt eftesom de "utbildar" honom.

2011-07-26 @ 09:46:13
URL: http://komkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0