Klippning och superträning

Klippte Frodo för första gången idag, förväntade mig ingenting, för vad har man att förvända? Men han var kanon, åh va duktig han var! Stod och sov hela tiden, vilken underbar häst jag har! Det blev bara en halvklippning, det blir nog helklippning lite längre fram men ville börja med detta. Jag är iallafall jättestolt över min 4åring! Däremot ville inte min klippmaskin alls idag?

Skären börjar blir lite slitna så måste skicka dom på slipning, det behövs ju då och då. Bild kommer imorgon! :)

Därefter var vi ute och red en sväng, lika duktig var han då. Däremot behöver vi öva mycket övergångar, någon han tycker är skittrist! Om några dagar har vi kurs hos Pernilla, första dagen markarbete och andra dagen hoppträning. Ser verkligen fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0